Building a greenhouse using recycled
materials from the correctional facility
General objective:
Design, build and implement a greenhouse made from
recycled materials collected in the correctional facility.
Detailed objectives:
-
To get the collaboration of both the inmates and the
students of the Adult Learning Centre in the collection of recycled materials.
-
To develop a rubbish collection programme focused on
bottles of water and soda cans in each building of the correctional facility.
-
To encourage recycling habits among the inmates.
-
To design and build a greenhouse with materials
collected in the different buildings of the correctional facility.
-
To install the greenhouse near the Weather Station of
the Adult Learning Centre.
-
To link and adequate all the data collected at the
Weather Station with the different possible crops to be planted in the
greenhouse.
-
To analyse the suitability of crops in the region with
the aim of planting them in the greenhouse.
-
To sow and maintain the adapted crops in the
greenhouse.
-
To analyse, from an educational point of view, the
different stages of agricultural production.
-
To recognise the worth of agricultural economics in
today’s social situation.
-
To encourage the development of environmental values
and habits.
-
To harvest and use responsibly the crops of the
greenhouse.
-
To plan a balanced diet based on organic products.
-
To recognise the worth of Sustainable Economy as a
future alternative in our society.
-
To know the different Earth systems.
-
To analyse the connection between all the systems.
-
To identify the components of an ecosystem.
-
To evaluate the influence of life in the formation of
the atmosphere.
-
To understand the influence of economy on the planet.
-
To study the functioning of different equipment in the
Weather Station.
-
To develop climographs using specific data collected
from the thermograph and the rain gauge at the school’s Weather Station.
-
To understand the consequences of the greenhouse
effect, the ozone layer depletion, acid rain, deforestation, melting icecaps,
extinction of species and changes in sea currents.
-
To think about the possible consequences of climate
change.
-
To become aware of the advantages of a responsible
use.
-
To analyse of demographic transition model graphs.
-
To carry out personal actions to save energy.
-
To discuss the different points of view which arise
from each and every topic related to sustainable development.
-
To define the term “globalization” and to present real
examples.
Construcción de un Invernadero con Material Reciclado
del Centro Penitenciario
Objetivo
General:
Diseño,
Elaboración y Puesta en Práctica de un Invernadero confeccionado con materiales
reciclables recogidos en el Centro Penitenciario.
Objetivos
Específicos:
-
Conseguir
la colaboración de los internos del Centro Penitenciario y de los alumnos del
Centro de Adultos para la recogida selectiva de material reciclable.
-
Elaborar
un programa de recogida de botellas de agua y latas de refresco en cada uno de
los módulos del Centro Penitenciario.
-
Fomentar
los hábitos de reciclaje en los internos del Centro Penitenciario.
-
Diseñar
y elaborar un invernadero con los materiales recogidos en los diferentes
módulos del Centro.
-
Instalación
del invernadero en los aledaños de la Estación Meteorológica del Centro de
Adultos.
-
Relacionar
y adecuar los datos recogidos en la Estación Meteorológica con los diferentes y
posibles cultivos a plantar en el invernadero.
-
Analizar
los cultivos adecuados en la región para su posterior plantación en el
invernadero.
-
Siembra
y mantenimiento de cultivos adaptados en el invernadero elaborado a tal efecto.
-
Analizar,
desde un punto de vista educativo, las diferentes fases en la obtención de
producción agrícola.
-
Valorar
la importancia de la economía agraria a pequeña escala para la situación social
que se vive en la actualidad.
-
Fomentar
valores y hábitos de respeto al Medio Ambiente.
-
Recogida
de productos del invernadero y utilización racional de los mismo.
-
Elaboración
de una dieta equilibrada basada en productos naturales.
-
Valorar
la Economía Sostenible como una alternativa de futuro en nuestra sociedad.
-
Conocer
los diferentes sistemas que conforman la Tierra.
-
Analizar
la interconexión entre todos los sistemas.
-
Relacionar
los componentes de un ecosistema
-
Considerar
la influencia de la vida en la formación de la atmósfera.
-
Entender
la influencia de la economía en el planeta.
-
Estudiar
el funcionamiento de los diferentes aparatos de la Estación Meteorológica.
-
Realizar
Climogramas con las bandas recogidas del termógrafo y pluviógrafo de la
Estación Meteorológica escolar.
-
Comprender
las consecuencias del efecto invernadero, disminución de la capa de ozono,
lluvia ácida, deforestación, deshielo ártico, desaparición de especies y cambio
de las corrientes marinas.
-
Reflexionar
sobre las posibles consecuencias de un cambio climático.
-
Tomar
conciencia de la conveniencia de un consumo racional.
-
Analizar
gráficas de transición demográfica.
-
Realizar
acciones personales para ahorrar energía.
-
Compartir
distintos puntos de vista en coloquios sobre todos y cada uno de los aspectos
estudiados del desarrollo sostenible.
-
Definir
el concepto de globalización y exponer ejemplos prácticos de la realidad.
No hay comentarios:
Publicar un comentario