miércoles, 28 de mayo de 2014

Practical Activity: Objectives - Actividad Práctica: Objetivos


Building a greenhouse using recycled materials from the correctional facility

General objective:
Design, build and implement a greenhouse made from recycled materials collected in the correctional facility.

Detailed objectives:
-          To get the collaboration of both the inmates and the students of the Adult Learning Centre in the collection of recycled materials.
-          To develop a rubbish collection programme focused on bottles of water and soda cans in each building of the correctional facility.
-          To encourage recycling habits among the inmates.
-          To design and build a greenhouse with materials collected in the different buildings of the correctional facility.
-          To install the greenhouse near the Weather Station of the Adult Learning Centre.
-          To link and adequate all the data collected at the Weather Station with the different possible crops to be planted in the greenhouse.
-          To analyse the suitability of crops in the region with the aim of planting them in the greenhouse.
-          To sow and maintain the adapted crops in the greenhouse.
-          To analyse, from an educational point of view, the different stages of agricultural production.
-          To recognise the worth of agricultural economics in today’s social situation.
-          To encourage the development of environmental values and habits.
-          To harvest and use responsibly the crops of the greenhouse.
-          To plan a balanced diet based on organic products.
-          To recognise the worth of Sustainable Economy as a future alternative in our society.
-          To know the different Earth systems.
-          To analyse the connection between all the systems.
-          To identify the components of an ecosystem.
-          To evaluate the influence of life in the formation of the atmosphere.
-          To understand the influence of economy on the planet.
-          To study the functioning of different equipment in the Weather Station.
-          To develop climographs using specific data collected from the thermograph and the rain gauge at the school’s Weather Station.
-          To understand the consequences of the greenhouse effect, the ozone layer depletion, acid rain, deforestation, melting icecaps, extinction of species and changes in sea currents.
-          To think about the possible consequences of climate change.
-          To become aware of the advantages of a responsible use.
-          To analyse of demographic transition model graphs.
-          To carry out personal actions to save energy.
-          To discuss the different points of view which arise from each and every topic related to sustainable development.
-          To define the term “globalization” and to present real examples.


Construcción de un Invernadero con Material Reciclado del Centro Penitenciario

Objetivo General:
Diseño, Elaboración y Puesta en Práctica de un Invernadero confeccionado con materiales reciclables recogidos en el Centro Penitenciario.

Objetivos Específicos:
-          Conseguir la colaboración de los internos del Centro Penitenciario y de los alumnos del Centro de Adultos para la recogida selectiva de material reciclable.
-          Elaborar un programa de recogida de botellas de agua y latas de refresco en cada uno de los módulos del Centro Penitenciario.
-          Fomentar los hábitos de reciclaje en los internos del Centro Penitenciario.
-          Diseñar y elaborar un invernadero con los materiales recogidos en los diferentes módulos del Centro.
-          Instalación del invernadero en los aledaños de la Estación Meteorológica del Centro de Adultos.
-          Relacionar y adecuar los datos recogidos en la Estación Meteorológica con los diferentes y posibles cultivos a plantar en el invernadero.
-          Analizar los cultivos adecuados en la región para su posterior plantación en el invernadero.
-          Siembra y mantenimiento de cultivos adaptados en el invernadero elaborado a tal efecto.
-          Analizar, desde un punto de vista educativo, las diferentes fases en la obtención de producción agrícola.
-          Valorar la importancia de la economía agraria a pequeña escala para la situación social que se vive en la actualidad.
-          Fomentar valores y hábitos de respeto al Medio Ambiente.
-          Recogida de productos del invernadero y utilización racional de los mismo.
-          Elaboración de una dieta equilibrada basada en productos naturales.
-          Valorar la Economía Sostenible como una alternativa de futuro en nuestra sociedad.
-          Conocer los diferentes sistemas que conforman la Tierra.
-          Analizar la interconexión entre todos los sistemas.
-          Relacionar los componentes de un ecosistema
-          Considerar la influencia de la vida en la formación de la atmósfera.
-          Entender la influencia de la economía en el planeta.
-          Estudiar el funcionamiento de los diferentes aparatos de la Estación Meteorológica.
-          Realizar Climogramas con las bandas recogidas del termógrafo y pluviógrafo de la Estación Meteorológica escolar.
-          Comprender las consecuencias del efecto invernadero, disminución de la capa de ozono, lluvia ácida, deforestación, deshielo ártico, desaparición de especies y cambio de las corrientes marinas.
-          Reflexionar sobre las posibles consecuencias de un cambio climático.
-          Tomar conciencia de la conveniencia de un consumo racional.
-          Analizar gráficas de transición demográfica.
-          Realizar acciones personales para ahorrar energía.
-          Compartir distintos puntos de vista en coloquios sobre todos y cada uno de los aspectos estudiados del desarrollo sostenible.
-          Definir el concepto de globalización y exponer ejemplos prácticos de la realidad.






No hay comentarios:

Publicar un comentario